Klantbeleving wint aan waarde in AI gedreven SEO

Google maakt steeds grotere stappen in de optimalisatie van zoekresultaten via Artificial Intelligence (AI). Als nooit tevoren benut Google data science om je de beste informatie te presenteren bij jouw zoekopdracht. Is het je de laatste tijd ook opgevallen dat ze dat steeds beter doen? Met een steeds diverser en altijd relevant zoekresultaat? Ideaal als je op zoek bent naar wat dan ook. Google helpt je steeds beter op weg.

 

Maar wat als je juist beter zichtbaar wilt worden in die snel ontwikkelende presentatie van zoekresultaten? In deze blog een update over hoe Artificial Intelligence de nieuwe pijler is onder zoekmachine optimalisatie (SEO), de klantbeleving en het resultaat dat jouw website voortbrengt!

 

 

De ultieme klantbeleving voor SEO en online succes

De ultieme klantbeleving creëren. Bij Snakeware doen we niet anders met prachtige en krachtige producties. We activeren projecten met het strategy- en data team en zorgen dat die mooie website ook mooie, nieuwe, betere resultaten brengt. Door de combinatie van creatie, data en activatie weten we al langer dat een snelle, onderscheidende en prettige ervaring op de website borg staat voor klinkende resultaten. Google onderschrijft het belang van een goede klantbeleving in toenemende mate met dank aan die andere expertise waarin Snakeware zich sterk maakt: Data en Artificial Intelligence!

 

Artificial Intelligence in Search

Voor de meeste bedrijven is ‘Search’ de belangrijkste bron van verkeer en conversies. Search staat zoekmachine marketing; voor Organic Search (SEO) en Google Ads (SEA). Het aandeel van Search in het totale verkeer naar een website zit veelal ver boven de 50%. Daarbij leveren deze kanalen de meest waardevolle bezoekers op; degene die op zoek zijn naar jouw aanbod. Ofwel zochten naar informatie over wat je met jouw aanbod kunt. Relevant verkeer dus en daarbij vaak de grootste bron qua bijdrage aan de uiteindelijke resultaten. Het is dus goed om daar scherp bovenop te zitten.

 

Artificial Intelligence in Google Ads

In zowel Google Ads als in SEO zien we dat Google steeds meer AI inzet. In Google Ads met smart van alles; Smart campaigns, Smart Bidding, Dynamic Ads. Alles gedreven door data en AI. Het is al langer bekend en er wordt in toenemende mate gebruik van gemaakt. Zo kan Google bijvoorbeeld op basis van data inschatten welke personen een hogere kans tot conversie hebben en het bod hierop aanpassen. Het voorspelt welke sitebezoekers, ofwel audiences, een grotere kans op converteren hebben.

 

Artificial Intelligence in SEO

In SEO wordt Artificial Intelligence ook steeds vaker ingezet. Google geeft niet veel prijs als het gaat om het algoritme en de indexatie van je website. Het is de SEO specialist echter niet ontgaan dat Artificial Intelligence de nieuwste pijler is onder goede vindbaarheid. De SEO pijlers zijn al lang constant: de techniek van de website, de content en het linkprofiel zijn al jaren de belangrijkste voorwaarden voor goede zichtbaarheid. Sinds kort is de klantbeleving, die ontstaat als men eenmaal op jouw website belandt een nieuwe pijler. Gedreven door Google’s machtige AI engines.

 

Google gebruikt de data die het verkrijgt rondom zijn zoekresultaten steeds actiever voor analyse, segmentatie, presentatie en optimalisatie. Google verkrijgt nuttige data over het volledige aankooptraject dat jouw klant doorloopt. Van de eerste initiële, verkennende zoekopdracht, tot de aanschaf van een product of een ander type event of conversie, tot de benutting van jouw producten en services. Het verkrijgt zelfs informatie van jouw klant, als die tevreden is over de aanschaf of juist helemaal niet! Dat... is heel veel data! En elk stapje in de ‘klantreis’ geeft Google informatie om diens ‘machines’ te ‘learnen’ welke zoekresultaten de zoekmachine-gebruiker of website-bezoeker de meeste waarde geven.

 

 

Pogosticks, Long en Last Clicks in de klantreis

Je vraagt je nu natuurlijk af welke informatie bij die stappen dan wel zo waardevol zijn voor de machine learning modellen van Google? Graag introduceer ik de Pogo Stick. Die is je wellicht nog wel bekend van weleer. Een stuk speelgoed waarmee je hoppend als een kangaroo door de straat sprong. Mooie, snelle sprongen, die je je ook in Search voor je kunt zien.


Klik je op een zoekresultaat en ben je binnen de kortste keren weer terug op de zoekresultaten pagina bij Google? Als een sprong met je pogostick gemaakt... Dan was de website die je bezocht schijnbaar niet helemaal wat je zocht. Want anders was je wel wat langer op die website blijven rondneuzen. Blijf je rondneuzen, dan spreek je van een ‘long click’.


De long click vindt plaats als de zoeker een zoekresultaat aanklikt en vervolgens lang op die website verblijft. Of in ieder geval; duurt het lang voordat Google je weer terug ziet. Want Google weet niet hoe lang je op een andere website zit, maar ziet goed of het lang duurt voordat je weer opnieuw in de zoekresultaten komt neuzen.


Beantwoordde het zoekresultaat wel volledig de zoekopdracht? De gezochte informatie werd gevonden, het product of de service werden gekocht, aan de gezochte de ‘leering ende vermaeck’ werd voldaan? Google ziet je dan niet meer terug; jouw klik naar het antwoord was ‘the last click’.


Stel je voor dat Google dergelijke resultaten over grote tijdspanne, over verschillende sessies en apparaten, over de volledige klantreis verzamelt en er steeds slimmer in wordt om die data te gebruiken om jou het meest relevante antwoord op je zoekvraag te geven. Ik zeg dan: welkom in de nieuwe wereld van AI in Search.

 

 

Jouw website, de klantbeleving; hét antwoord

Met bovenstaand in het achterhoofd is de ‘link’ naar de optimale klantbeleving snel gelegd. Je wilt de ‘zoeker’ hét antwoord geven op de zoekvraag. Het meest relevante aanbod, passend bij de intentie van de zoeker. Doe je dat op een prettige manier? En ook nog eens razendsnel. Want ook dat houdt Google netjes bij. Dan win je niet alleen de voorkeur van Google, maar ook die van de zoeker. En zo maak je van deze prospects nog vaker een klant.


Zorg dus dat jouw website de klant weet te boeien. Zorg dat jouw informatie de beste is vergeleken met het aanbod van je concurrenten. Relevante afbeeldingen en ouderwets goede tekst met heldere kopjes waardoor het prettig lezen is. Zeker! Het draait daarbij al lang niet meer om de juiste hoeveelheid ‘keywords’ op een pagina. Google begrijpt wat je schrijft steeds beter, door slimme NLP toepassingen als ‘BERT’. Kijk maar eens wat Google met al die slimmigheid kan in project LaMDA.

 

Zorg er daarnaast voor dat je de nodige ‘toeters en bellen’ op de website hebt. Denk daarbij aan mooie visualisaties, 3D renderings, configurators, audio- of videomateriaal. De kans dat de bezoeker langer op jouw website blijft, is daardoor groter. Hou haar geboeid en win een klant!


Net zoals Google dat zelf doet overigens. Kijk maar eens naar veel van de zoekresultaten pagina's van Google zelf en raak geïnspireerd. Steeds meer zoekresultaten tonen ook nog wel ergens de ‘ouderwetse’ tekstresultaten, ookwel de 10 blue links. Bij steeds meer zoekresultaten zie je ook een sectie met afbeeldingen, video of Google Maps suggesties. Je vindt er antwoorden op veel gestelde vragen rondom het onderwerp en gerelateerde, veel gezochte zoektermen die passen bij jouw zoekopdracht. Dat soort ‘rijke’ pagina’s houdt bezoekers vast. Boeit en verleidt de bezoeker te blijven totdat die is voldaan.

 

Google’s Artificial Intelligence gaat jouw rijke aanbod waarderen, jouw website beter laten ranken en nog meer prospects en klanten ervoor naar jouw website brengen! En daarom wordt dit steeds vaker de nieuwe pijler onder SEO en Search in de breedte genoemd.

 

 

Mee met de nieuwe mogelijkheden?

Ga ook voor de holistische benadering. Creëer die ultieme klantbeleving, met rijke, relevante, hoogwaardige content op een snelle verleidelijke website en ‘be a winner’ in de nieuwe tijd van AI en lerende machines. Meer weten over prachtige en krachtige nieuwe websites? Over Search en Artificial Intelligence? Klaar om te profiteren van de nieuwe mogelijkheden? Neem dan nu contact op en we helpen je graag bij het optimaal inrichten van jouw website en pagina's. Bel met Vincent Velema voor een inspirerend gesprek over het behalen van meer resultaat uit moderne digital marketing.

vincent_velema
Vincent Velema

Core Web Vitals

In 2020 kondigde Google het al aan, maar nu is het dan zo ver: de Core Web Vitals update. De échte liefhebbers van SEO (zoekmachine optimalisatie) zijn natuurlijk al op de hoogte van de nieuwe ontwikkeling, maar gebruikers op het internet moeten er binnenkort ook aan geloven. Maar wat zijn Core Web Vitals? En wat verandert er precies? Snakeware legt jou dat graag uit!

 

Alles moet kloppen

Iedereen heeft er wel eens mee te maken, een langzame website of zo’n vervelende foutmelding op je scherm. Als bezoeker verlaat je op zo’n moment de website, omdat deze niet voldoet aan jouw eisen. Jij wilt als organisatie natuurlijk zo veel mogelijk relevante bezoekers naar je website krijgen. Het is daarom noodzakelijk dat de interactie op jouw website zo effectief en plezierig mogelijk is, want een betere gebruikerservaring leidt tot meer conversie. Niet alleen gebruikers, maar ook Google focust zich steeds meer op gebruikerservaring. Daarom komen zij met een nieuwe update genaamd: Core Web Vitals.

 

Google streeft naar kwaliteit

Maar wat zijn Core Web Vitals dan precies? De Core Web Vitals van Google meten de gebruikerservaring op een website. Dit wil zeggen dat de tevredenheid van de bezoeker op jouw website gemeten wordt op basis van gedrag. Er wordt onder andere gekeken naar het reactievermogen, de laadsnelheid en de visuele stabiliteit van een website.

 

Momenteel maakt Google al gebruik van een aantal andere ranking factoren. Zo focust Google zich onder andere op de mobielvriendelijkheid van een website. Een website kan goed functioneren op een desktop, maar dit zegt immers nog niets over de prestaties van de website op een mobiel apparaat. Daarnaast neemt Google de veiligheid van de gebruiker in acht, denk hierbij aan het veilig uitwisselen van gegevens (HTTPS) en de veiligheid van de browser.

 

Naast deze factoren bestrijdt Google ook opdringerige reclames, pop-ups en banners op de website. In juni 2021 wordt er een ranking factor aan het lijstje toegevoegd, namelijk de gebruikerservaring.

 

Core Web Vitals? Even inzoomen

De Core Web Vitals komen dus tot stand door het reactievermogen, de laadsnelheid en de visuele stabiliteit van een website te meten. Deze drie elementen krijgen een ranking op basis van hun prestaties. De ranking bestaat uit: ‘goed’, ‘moet verbeterd worden’ en ‘slecht’. Iedere ranking is gekoppeld aan een kleur. Zo krijg je een duidelijk overzicht van mogelijke verbeterpunten voor het optimaliseren van je website.

 

De impact van Core Web Vitals

Google stuurt voortdurend haar algoritmes bij, waardoor zij gebruikers altijd van optimale zoekresultaten kunnen voorzien. Hoe jouw website in de organische zoekresultaten rankt zal dus niet volledig afhangen van de nieuwe factor: Core Web Visuals. Toch raadt Snakeware aan om de gebruikerservaring op jouw website te optimaliseren. Niet alleen om hoger in Google te ranken, maar ook voor het behouden van de bezoekers op jouw website.

 

De verwachte release datum van deze nieuwe update is de zomer van 2021. De tijd om de website gebruiksvriendelijk te maken is van alle tijden en wordt nu nog relevanter!

 

Wil je jouw website ook Core Web Vitals proof maken? Bel dan met Toine Dinkelberg voor een kop koffie.

toine blog afbeelding
Toine Dinkelberg

Hybride werken bij Snakeware in ons Gashouder clubhuis en thuis

Snakeware_Ate_2018
Ate van der Meer
Kom bij ons werken Solliciteer nu!

Welkom Eric Dijkstra!

14713734_1341835092503125_6887489098077400000_n
Snakeware

Google en the next Wave voor gepersonaliseerd surfgedrag

toine_dinkelberg_01
Toine Dinkelberg

Case: Content op maat voor elke bezoeker

14713734_1341835092503125_6887489098077400000_n
Snakeware

Nieuwe Digital Rockstar!

14713734_1341835092503125_6887489098077400000_n
Snakeware

Online positionering, de weg naar succes!

Bedrijfsfoto Bolsward
Martijn Adema

5 nieuwe stagiairs aan de slag!

anoniem_man_01
Snakeware

Run op kampeerplekken tijdens opening van het boekingsseizoen bij Logeren bij de Boswachter

janny_reitsma_01
Janny Reitsma

2020

logo rood snakeware beeldmerk
Snakeware

The Rise of The Robots

marnix_van_der_heide_01
Marnix van der Heide

Step up your data game!

kaj_arne_ruiter_01
Kaj Arne Ruiter

Hoe een crisis zaken op scherp zet: Snakeware verhoogt haar tarieven niet

Snakeware_Ate_2018
Ate van der Meer

Digitale innovaties noodzakelijk voor toekomstige verdienmodel

toine_dinkelberg_02
Toine Dinkelberg

Snakeware Analytics

kaj_arne_ruiter_01
Kaj Arne Ruiter

Haal alles uit Google Analytics 4

vincent_velema_01
Vincent Velema

Online stroomversnelling aardverschuiving voor economie

ATE vd Meer24514b
Ate van der Meer

Superieure ervaringen en snel schalen door Web Components

martijn_de_vries_01
Martijn de Vries

Nieuwe stagiairs aan de slag bij Snakeware

tina_kats_01
Tina Kats

We hadden de grootste zaal van het Hilton gehuurd. Er kwamen drie mensen.

Alex Ruitenbeek
Alex Ruitenbeek FD

Geef uw business een digitale boost

toine_dinkelberg_02
Toine Dinkelberg

Een dag uit het leven van back-end developer Kevin

kevin_snijder_01
Kevin Snijder

Uit de storm

ATE vd Meer24514b
Ate van der Meer

Schenk je wel verse koffie in je webshop?

tina_kats_01
Tina Kats

Een thuiswedstrijd

christiaan
Christiaan Visser

Voorbeelden van Machine Learning in de praktijk

tina_kats_01
Tina Kats

We blijven (zoveel mogelijk) nog thuis: vier tips om optimaal op afstand te videobellen

Snakeware_Ate_2018
Ate van der Meer

Wat is Machine Learning?

tina_kats_01
Tina Kats

Krijgt Orwell 36 jaar na dato alsnog gelijk?

Snakeware_Ate_2018
Ate van der Meer

Ziekenhuis St Jansdal live met priklab afsprakensysteem

ate_van_der_meer_01
Ate van der Meer

Herken ondernemers met interesse in jouw bedrijf

toine_dinkelberg_02
Toine Dinkelberg

Snakeware Academy

toine_dinkelberg_02
Toine Dinkelberg

De herfst wordt de nieuwe zomer

ate_van_der_meer_01
Ate van der Meer

Snakeware introduceert: Snakeware.Cloud BLoks

tina_kats_01
Tina Kats

Digitale impact creëren voor inhaalgroei

toine_dinkelberg_02
Toine Dinkelberg

Hering Berlin Trunkshow: Porselein voor alle tijden

vincent_velema_01
Vincent Velema

Digitaal spreekuurtje

tina_kats_01
Tina Kats

Nieuwe homepage Accell-group gelanceerd

Ate van der Meer
Ate van der Meer

One small step in Artificial Intelligence

kaj_arne_ruiter_01
Kaj Arne Ruiter

Video meetings vanaf de keukentafel.. Hoe ga je hiermee om?

janny_reitsma_01
Janny Reitsma

Wat doen we voor onze zorg, recreatie en foodretail partners?

tina_kats_01
Tina Kats

Alle hens aan dek en soms moet je ook roeien met de riemen die je hebt

ATE vd Meer24514b
Ate van der Meer

Het is alle hens aan dek in deze bijzondere tijden. Sinds vrijdag 13 maart, een anderhalve week nu, zijn we met man en macht ervoor aan het zorgen dat al onze dienstverlening aan onze opdrachtgevers door blijft gaan. Onze medewerkers werken vanuit huis voor opdrachtgevers uit vele branches, allen met hun eigen urgenties. Door extreme plotsklapse drukte of juist oorverdovende stilte. Wij doen er als Snakeware alles aan om hen te ondersteunen. Nieuwe vragen en opdrachten worden met concrete antwoorden en voorstellen die to the point zijn en direct van waarde voor de klant zijn beantwoord. Want in deze bijzondere tijd is snelheid, daadkracht, vertrouwen en kennisdelen van cruciaal belang, maar soms moet je ook roeien met de riemen die je hebt.

 

Zoals jullie weten delen wij graag onze kennis en ervaring rond digital. In deze blog, van december 2019, staat werk maken van Digitale Transformatie centraal. Wij geven in 10 stappen een helder beeld voor de aanpak en invulling van jouw Digitale Transformatie Strategie. Door het toepassen van dit stappenplan wordt het zetten en behalen van doelen rond Digital Transformation overzichtelijk en blijf je koers behouden.

 

 

1 Weet wat je wil. Stel doelen

Wat is je missie/doelstelling voor de lange termijn en wat is je missie/doelstelling voor de korte termijn? Zeker in deze tijd van “Corona crisis” is het belangrijk dat je een heldere korte digitale marketing missie in gedachte hebt die aansluit en moet passen binnen het grotere plan van je algehele organisatie. Beantwoord de vraag: Wat is je hoofddoel van wat je met je digitale marketinginspanningen wenst te bereiken, op korte en lange termijn?

 

2 Bepaal KPI’s en maak ze SMART

Maak KPI’s (Key Performance Indicators zijn operationele doelen om de prestaties van je organisatie te monitoren). Start met een nulmeting. Identificeer cijfers die meetbaar zijn en waarvan de organisatie vindt dat ze behaald dienen te worden. Maak KPI’s realistisch door vorige (digitale) marketing inspanningen (websites/software/online marketing/conversie, etc.) te analyseren. Dit zorgt voor meer inzicht en helpt bij het sneller behalen van de gewenste resultaten.

 

3 Analyseer het verleden en sta stil bij het heden

Ga niet blind een project in middels RFI/RFP en budget/planning. Begin met het analyseren van het verleden. Zowel successen als mislukkingen kunnen inzicht geven in het bepalen van de nieuwe KPI's.

 

4 Vergeet niet wie je klant is en welke taal ze spreken

Je weet wie je klant is (althans, daar gaan we vanuit), echter soms vergeet je hen centraal te stellen bij de KPI-selectie, planning, budgettering en bijbehorende kanaalkeuze. Zet je klant in het hart van je strategie, om ze zo tegemoet te komen in emotionele behoeften en het voldoen van hun verlangens. Dit doe je door het creëren van goed uitgewerkte en goed doordachte persona’s, op basis van je echte klantprofielen.

 

5 Ontwikkel persona’s

Begin met de basics en noteer alle demografische informatie die je weet over je doelgroep (leeftijd, geslacht en locatie). Graaf vervolgens een beetje dieper en identificeer de problemen die doelgroep persona’s kunnen op lossen; duik in emotionele verlangens, doelen, ambities en angsten. Documenteer alle drijvende factoren (hun bewuste en onbewuste verlangens).

 

De inzichten van je Google Analytics-account leveren veel informatie over de belangrijkste kenmerken van je persona’s, zoals leeftijd, geslacht, carrière, etc.

Bij het maken van persona’s zijn de mensen die van invloed zijn op het gedrag, de behoeften en de verlangens niet minder belangrijk om te identificeren. Dit zijn de beïnvloeders op wie je je strategie richt.

 

6 Identificeer je middelen

Drie dingen zijn belangrijk voor het identificeren van middelen: je budget, je digitale kanalen en je team. Het is belangrijk om de balans op te maken van alle middelen voor je beslist welke je nodig hebt.

 

Een perfecte timing ook om nu een audit te doen over de bestaande digitale kanalen en om te beslissen of je specifieke onderdelen van je digitale marketing uit gaat besteden en of je een reservering moet maken voor een man of twee extra inhuur, lopende het project.

 

7 Bepaal de benodigde middelen

 

Budget:

  • Bepaal je totale digitale marketing budget.
  • Kijk naar de historische gegevens: wat heeft gewerkt?
  • Kijk naar waar efficiency voordelen te behalen zijn
  • Hou zaken eerst praktisch en pragmatisch. Start met een goed werkend MVP (Minimal Viable Product) en hou budget voor sprints na oplevering om het kanaal altijd technisch, grafisch en qua inhoud up to date en dicht bij de klant(wens/eis) te houden.
  • Wijs een specifiek deel van het budget toe aan een specifiek digital kanaal.
  • Stuur bij en alloceer budget opnieuw als een kanaal niet blijkt op te leveren wat je wilt.

 

Mensen:

  • Kijk naar je huidige team en schat in wat jullie kunnen bereiken (doe dit realistisch en voorkom burn-outs, te veel stress en te hoge eisen).
  • Bepaal of je meer mensen nodig hebt en of je de middelen hebt om dat te doen.
  • Bepaal of je alle digitale marketing activiteiten in-house wilt hebben of dat je delen wilt uitbesteden.
  • Vraag je teamleden om hun digitale marketing activiteiten te evalueren en een paar nieuwe ideeën aan te dragen voor hun toekomstige strategie (hoe meer autonomie een werknemer heeft in zijn/ haar rol, hoe meer ze jouw nieuwe plan zullen omarmen).

 

Kanalen:

  • Controleer je huidige digitale marketingkanalen en beslis welke kanalen je houdt en in welke je wilt investeren (afhankelijk van waar je klanten zich bevinden en de tijd die je beschikbaar hebt).
  • Stel duidelijk vast wat je met elk digitaal kanaal probeert te bereiken.
  • Zorg ervoor dat je ten minste één KPI koppelt aan alle digitale kanalen.

 

8 Maak een plan (hou je hier NIET aan)

Een plan maken om je er vervolgens niet aan te houden? Je plan is nooit perfect. Niet elke aanname die je maakt blijkt juist te zijn.

Hoewel je een zorgvuldig opgebouwd plan hebt, op basis van een set aannames en analyses, kan je nog steeds niet precies voorspellen hoe jouw klanten zich gaan gedragen. Het is daarom van essentieel belang om continu de prestaties van je strategie te blijven meten en bewaken en om zo elementen te kunnen veranderen, waar nodig.

 

9 Maak je eigen digitale marketing kalender

Maak een tijdlijn die je kan delen met je teamleden en die ook zij kunnen bewerken, waar nodig. Binnen die kalender worden de belangrijkste campagnes aangegeven, met ieder een specifiek tijdspad.

De digitale kanalen die het succes van de campagnes verzekeren, worden daarbij ook gedocumenteerd.

 

10 Strategie reviewen. Identificeer veranderingen

Een meet- en monitoringsplan (wat past bij je KPI’s) houdt in dat je in continue intervallen, het succes van de afzonderlijke elementen van je strategie controleert.

 

Als de KPI’s die je hebt ingesteld niet worden behaald, isoleer dan de verschillende elementen die je hebt ingezet en probeer vast te stellen wat niet werkt. Is het bijvoorbeeld de timing van het plaatsen van content of de tekst die je hebt gebruikt voor je ads?

Met deze input kan je je eerdere analyses, persona’s en begroting herzien en plaats maken voor iets nieuws. Weer voorzien van een duidelijk gedefinieerde KPI!

 

Heel veel succes met het vorm en inhoud geven van je digitale transformatie strategie en de implementatie en uitvoer hiervan. Mocht je hulp nodig hebben, dan staan wij natuurlijk graag voor je klaar. Of het nu strategie, creatie of conversie is, bij Snakeware zitten ervaren specialisten die je graag ondersteunen in het behalen van je doelen!

 

De afbeelding betreft een schilderij van Jacob Adriaensz. Bellevois - Ships in a Storm - het hangt in het Museum of Fine Arts

 

Vomar kiest voor CMS-platform Snakeware

ate_van_der_meer_02
Ate van der Meer

Van nul naar personalisatie in 1,9 seconden

vincent_velema_01
Vincent Velema

Deze nieuwe toppers stellen zich voor!

tina_kats_01
Tina Kats

Even voorstellen...

Anne Wortman
Anne Wortman

Hallo, ik zal me even voorstellen!

 

Ik ben Anne Wortman, 18 jaar en ik ben sinds 6 januari jl. stagiaire bij Snakeware. Ik zit in het laatste jaar van mijn opleiding Mediavormgeving, niveau 4. Ik volg deze studie aan de ROC Friese Poort in Sneek. In dit jaar ga ik afstuderen en dit mag ik doen bij Snakeware!

 

Tijdens mijn eerste stage heb ik me vooral verdiept in het maken van drukwerk, bij Snakeware zal ik me ook veel richten op de digitale wereld. Ik ben hier nog niet heel erg bekend mee, maar ik vind het ontzettend leuk om nieuwe dingen te leren! Ik ben bij Snakeware te vinden tot eind mei!

Wat is WCAG?

ate_van_der_meer_01
Ate van der Meer

Snakeware trots op Dirk als populairste supermarktenwebsite van het jaar

ATE vd Meer24514b
Ate van der Meer

Digitale Transformatie Strategie in 10 stappen

ATE vd Meer24514b
Ate van der Meer

Werken met de snelheid van het licht

ATE vd Meer24514b
Ate van der Meer

Snakeware digital partner TalentNED

tina_kats_01
Tina Kats

Releaseproces ingericht

kaj_arne_ruiter_02
Kaj Arne Ruiter

Servicedesk tip #1: Google je merknaam eens

adi blog
Adi Mlivić

Snakeware kiest nieuwe koers met grotere focus op digital experience softwareplatform

ATE vd Meer24514b
Ate van der Meer

Staying ahead of the game: Emerce eDay 2019

tina_kats_01
Tina Kats

Online business groeit met 9% eerste half jaar 2019

toine blog afbeelding
Toine Dinkelberg

Snakeware introduces: WhatsApp news alerts

tina_kats_01
Tina Kats

Ik ben pas tevreden als opdrachtgevers denken “Ze hebben mijn verwachtingen overtroffen!”

tina_kats_01
Tina Kats

Online ondernemer en oud-directeur versterkt Snakeware

ATE vd Meer24514b
Ate van der Meer

De Persgroep neemt nieuwe DM-machine in gebruik

ATE vd Meer24514b
Ate van der Meer

'Next level digital experiences’ voor uw klant presentatie op Emerce B2B Digital

vincent-sw
Vincent Velema

Energie geven en krijgen tijdens de Odyssee Hackathon

kaj_arne_ruiter_01
Kaj Arne Ruiter

Snakeware vijf keer Emerce 100 beste bureau in e-business!

ATE vd Meer24514b
Ate van der Meer

Enhanced Ecommerce - data en inzicht voor meer succes

vincent-sw
Vincent Velema

Data science in actie

kaj_arne_ruiter_02
Kaj Arne Ruiter

Front-end developer worden, hoe pak je dat aan?

ATE vd Meer24514b
Ate van der Meer

Snakeware breidt strategisch partnership Dirk en DekaMarkt uit

ATE vd Meer24514b
Ate van der Meer

Data driven Marketing specialist Vincent Velema aan de slag bij Snakeware

ATE vd Meer24514b
Ate van der Meer

Supertrots op onze dubbelslag! Met Dirk en Dekamarkt levert Snakeware maar liefst 2 winnende website van het jaar 2018 productie

Snakeware_Ate_2018
Ate van der Meer

Continuous Delivery en Integration Guru komt Snakeware Groningen versterken

Snakeware_Ate_2018
Ate van der Meer

Snakeware levert hét perfecte 3 in 1 platform voor digitale experiences

Snakeware_Ate_2018
Ate van der Meer

Duitse fietshandelaren lopen weg met Friese innovatie

Snakeware_Ate_2018
Ate van der Meer

Snakeware Api based Headless CMS van Nederlandse makelij

Snakeware_Ate_2018
Ate van der Meer

We zoeken frontend en php developers voor Snakeware Groningen

Snakeware_medewerkers_sept_2018_MG_7812
Bas Holtrop

Snakeware opent locatie in Groningen

Snakeware_Ate_2018
Ate van der Meer

Sneekweek Sponsor Snakeware

ATE vd Meer24514b
Ate van der Meer

Snakeware wederom trotse sponsor Sneekweek en Soul Sonic

ATE vd Meer24514b
Ate van der Meer

Marnix van der Heide versterkt development team Snakeware

ATE vd Meer24514b
Ate van der Meer

Versterking voor het account en support team van Snakeware.

ATE vd Meer24514b
Ate van der Meer

CeBIT 2018 met Tech Data en IBM

ewoud_faber_01
Ewoud Faber

Snakeware genomineerd voor Computable Award

ATE vd Meer24514b
Ate van der Meer

De vergelijking met Joop

ewoud_faber_01
Ewoud Faber

Gekscherend maken wij wel eens de vergelijking met Joop Zoetemelk, wanneer wij weer eens naar een award winning event gaan. Fantastische sporter, maar pakt vaak niet de eindoverwinning. Nederlands beste wielrenner grossierde in tweede plekken. Maar liefst zes tweede plekken in de tour gaven hem de bijnaam ‘eeuwige tweede’. Fantastische renner, maar er was er helaas vaak één beter. En zo verlieten wij ook vaak de feestzaal. Prachtige nominatie, maar wij kwamen niet met de overwinning thuis. Overigens met gepaste trots en zonder frustratie.

 

De statistieken.

Gelukkig pakte Joop ook prachtige overwinningen. Volgens de wielerstatistici zelfs 428 in totaal. Een palmares om trots op te zijn. Een wereldtitel. Olympisch Goud. De Tour de France in 1980. Vele medailles en leiderstricots. Glorie momenten.

 

De waardering.

De teller bij Snakeware staat nog niet op 428, maar ook onze prijzenkast raakt steeds voller. Topklasseringen bij de beste digitale bureaus van Nederland. ‘Eeuwige tweede’ zijn wij, net als Joop, dan ook zeker niet. Het ontbreekt ook niet aan waardering. Zo bracht Koning Willem-Alexander een officieel werkbezoek aan ons hoofdkantoor in Sneek en scoorden wij een gouden Dutch Interactive Award met de digitale transformatie van Hans Boodt Mannequins. Bovendien strijden wij eind van dit jaar om de titel ‘Beste digital- en E-commerce leverancier van het jaar’

 

Een delegatie van Snakeware en Hans Boodt Mannequins neemt de Gouden Dutch Interactive Award voor Digitale Transformatie in ontvangst

 

Respect.

Prijzen pakken is uiteraard lekker, maar geen doel op zich. Het drijft ons niet. Drijfveer is om van wilde plannen werkbare producties te maken. Die verder gaan dan alleen een antwoord geven op een vraag. Verder denken. Verder doen. Dan krijgen wij wellicht ook zo’n mooie carrière als die van onze Nederlandse sportheld Joop. Met veel respect.

Snakeware verandert

ATE vd Meer24514b
Ate van der Meer

Snakeware opent nieuw kantoor in Amsterdam

ate_van_der_meer_01
Ate van der Meer

Verdien jij al geld met data?

steven_visser_01
Steven Visser

Ambitieuze Steven Visser wordt de Brandaris in Data driven marketing

toine_dinkelberg_01
Toine Dinkelberg

Continue optimalisatie met behulp van A/B testing

dave_kraayeveld_01
Dave Kraayeveld

De ijzers zijn onder

ewoud_faber_01
Ewoud Faber

Marco Boonstra geeft op agile wijze Quality Assurance inhoud bij Snakeware

ATE vd Meer24514b
Ate van der Meer

Koning Willem-Alexander bezoekt Snakeware

ATE vd Meer24514b
Ate van der Meer

Stratenmaker op zee

ATE vd Meer24514b
Ate van der Meer

Meine Nieuwland maakt van designs sites die impact hebben

ATE vd Meer24514b
Ate van der Meer

25 mei 2018 GDPR D-Day: bereid je voor op de AVG privacywetgeving

ATE vd Meer24514b
Ate van der Meer

Gezocht: de Freek Vonk van de IT

janny_reitsma_01
Janny Reitsma

Snakeware scoort wederom hoog in de MKB innovatie top 100

ATE vd Meer24514b
Ate van der Meer

Bewezen formule voor online succes

toine_dinkelberg_01
Toine Dinkelberg

Snakeware, snelste bureau van het Noorden tijdens de Emerce Kart Cup 2017

ewoud_faber_01
Ewoud Faber