Snakeware levert hét perfecte 3 in 1 platform voor digitale experiences

Snakeware_Ate_2018 Ate van der Meer 19 november 2018

Snakeware software hét perfecte 3 in 1 platform voor CMS-WXP-DXP

 

Snakeware biedt haar opdrachtgevers sinds 2000 een geïntegreerd softwareplatform voor gebruiksvriendelijke sites. We noemden dit sinds de start, gemakshalve, CMS. Wat staat voor Content Management Systeem. Sindsdien is ons Snakeware CMS jaarlijks enorm veranderd en gegroeid in veelzijdigheid en betrouwbaarheid. Inmiddels draaien honderden sites van gerenommeerde bedrijven en merken op ons platform. Noem het Friese nuchterheid, maar de naam van onze software is altijd Snakeware CMS gebleven.

 

Vandaag de dag, volgens onderzoeks- en adviesbureau Gartner, mag je ons cloud software platform gerust een digital experience platform (DXP) noemen. Dit omdat ons software platform veel meer doet dan het beheren van content voor sites alleen.

 

Wat is DXP?

DXP staat voor: ‘an integrated software framework for engaging a broad array of audiences across a broad array of digital touchpoints. Organizations use DXPs to build, deploy and continually improve websites, portals, mobile apps and other digital experiences.’ Met andere woorden: het DXP maakt het mogelijk de digital experience van opdrachtgevers waar te maken. Het is de volgende stap in de digitale evolutie.

 

Al vroeg meer dan zomaar een CMS

We bouwden van 2000 tot zeg 2006 allerlei websites met ons Snakeware CMS. Als een opdrachtgever meerdere sites wilde, konden wij, in tegenstelling tot wat vele andere internetbureaus deden, al meerdere sites in ons CMS onderbrengen. Dit doordat wij zelf ons CMS door ontwikkelden en continu meegroeiden met de markt. Dit leverde praktische voordelen op, zoals verdergaande personalisatie of de mogelijkheid een marketingcampagne over verschillende sites heen te trekken. Ook waren wij hiermee in staat om privacy en security beter te borgen. Bovendien konden we door de gelaagdheid van ons CMS en de sites die hierop draaiden, onze opdrachtgevers sneller bij de tijd houden door het continu updaten en upgraden van het Snakeware CMS. Echter, de grootste innovatie van ons Snakeware CMS zat en zit in het feit dat dit software platform al sinds de start cloud gebaseerd is.

 

Het Snakeware CMS werd een WXP

De volgende stap in de evolutie van content management systemen werd Web Experience Platform (WXP) genoemd, voor transactionele of anderszins geïntegreerde websites. Dit speelde zo’n beetje vanaf 2010. Het belangrijkste voordeel van een WXP is dat het meerdere sites kan ‘voeden’, maar het voegt daarmee wel complexiteit toe aan de IT. Echter, die complexiteit wisten wij met ons Snakeware CMS ook in te perken door te denken en werken in onder andere api’s, schaalbaarheid en scheiding van data, middleware en front-ends. We waren dan ook goed in staat om grote bedrijven en merken optimaal te bedienen met ons Snakeware CMS, omdat we hun data op eenvoudige wijze via ons platform naar verschillende online en ook offline kanalen konden publiceren.  

 

Altijd en overal connected

Momenteel zijn we in een fase beland dat de communicatie tussen bedrijf en klant ook via mobile apps en andere devices en kanalen loopt. We hebben te maken met chatbots en voice-gestuurde home assistants zoals Google Home en Alexa. En dan moeten we nog maar zien wat AI, VR, AR en Mixed Reality ons in de (nabije) toekomst gaan brengen. Er zijn dus allemaal nieuwe manieren om te communiceren met klanten. Het gevolg daarvan is dat wij al die digitale experiences ook moeten gaan onderhouden. En daar komt het DXP om de hoek kijken.

 

Snakeware CMS, the digital experience platform delivering the right content to the right audience via the right interface on the right time.

 

Centraal en schaalbaar platform

De grote kracht van het DXP is dat het een centraal platform is van waaruit we alle digitale touchpoints kunnen bedienen. Laten we daar nou, op basis van zowel vragen en opdrachten van onze grote opdrachtgevers als de vernieuwingsdrang bij de digitale rockstars van Snakeware, in 2017 en 2018 veel energie in gestoken hebben. Ons Snakeware CMS hebben we weer van vele nieuwe ‘lagen’ en mogelijkheden voorzien. We kunnen dus, via het Snakeware Digital experience platform, makkelijk allerlei data eenzijdig ontsluiten. Wanneer iemand bijvoorbeeld adresgegevens wil wijzigen, kan dat op precies dezelfde manier als in een ‘mijnomgeving’ en het aanmelden op een website kan ook in de app. Ook marketing en commerce kunnen vanuit ons centrale platform ontsloten worden. Het Snakeware DXP maakt het dus mogelijk omni-channel content uit te sturen en te personaliseren. Klanten kunnen meteen over verschillende kanalen getarget worden. Als een klant ergens online een productaanbieding heeft bekeken en later de app opent, kunnen dezelfde inhoud en acties via het DXP worden getoond.

 

Het DXP maakt het niet alleen mogelijk data uit te sturen naar al die verschillende kanalen, alle data komt ook weer terug via dat centrale punt. Met behulp van machine learning, waar we momenteel veel energie in steken en voor 2019 hoge verwachtingen van hebben, kunnen we op de achtergrond automatisch gebruikerssegmenten identificeren en zo de marketingmachine continu optimaliseren.

 

Eenvoudige integratie

Het Snakeware DXP heeft nog een ander nut. Het kan naadloos samenwerken met bestaande systemen en daarnaast support bieden aan innovaties danwel nieuwe digital experiences. De naam zegt het al: het is een digital experience platform, dus het moet ons ook in staat stellen snel nieuwe en goede digital experiences te maken, waarmee we disruptive kunnen zijn in de markt. Daar is ook flexibiliteit voor nodig.

Neem de proof-of-concept van een nieuwe functionaliteit: die kunnen we in de afgeschermde omgeving van het Snakeware DXP ontwikkelen, blijven itereren totdat alles helemaal goed werkt en dan parallel aan die ontwikkeling de interne systemen klaar maken om het uiteindelijk over te dragen en via de DTAP (Development, Testing, Acceptance, Production) procedure samen met de opdrachtgever live te zetten. Het gaat vaak om de core systemen van een bedrijf, dus daar kun je niet zomaar in gaan roeren. Dat moet in één keer stabiel worden ingepast.

 

Met bedrijf kritische applicaties van opdrachtgevers hebben we bij Snakeware al sinds 2000 te maken en het snel, veilig, stabiel en zo geïntegreerd mogelijk beschikbaar stellen van de juiste content aan de juiste personen in de juiste vorm is dan ook waar wij met al onze producties, op basis van het Snakeware DXP, voor staan.

 

 

Snakeware DXP is API based

Natuurlijk is het ook een optie om een DXP vanaf de grond in één keer op te bouwen. Dit is echter een grote opdracht en een kostbare zaak. Makkelijker is het om een grote slag te slaan met een bestaand platform, zoals ons Snakeware DXP en dit platform te integreren met bestaande diensten en producten. Elk bedrijf gebruikt natuurlijk al tools waarmee het heel fijn werkt. Die elementen kunnen met API’s makkelijk aan het Snakeware DXP worden toegevoegd. De keuze voor onze benadering is afhankelijk van wat er al aanwezig is bij de opdrachtgever en wat de wensen zijn. Echter past het Snakeware DXP vaak omwille van flexibiliteit, betrouwbaarheid, gebruiksvriendelijkheid en ROI (return on investment) heel goed in het (kosten)plaatje van bedrijven en merken.

 

Snakeware CMS, the digital experience platform, technology setup

 

Snakeware 3 in 1 platform gedachte

Er is een duidelijke evolutie geweest sinds we in 2000 gestart zijn met Snakeware CMS. In ruim 18 jaar hebben we veel verschillende projecten gedaan, waaruit we verschillende lessen hebben getrokken. Met de nieuwste mogelijkheden van het Snakeware DXP willen we een stuk toekomstvisie meebrengen. Zo bieden wij met ons software platform een 3 in 1 oplossing die zowel state of te art als future proof is. Namelijk een CMS, WCM en DXP in één stabiel platform. We bewijzen dit tenslotte al ruim 18 jaar!

 

Het digital experience platform is een must voor bedrijven die op een punt in hun evolutie verkeren, waar ze baat hebben bij een volledig geïntegreerde ervaring. Bedrijven met een stake in digital, die een diverse doelgroep hebben die ze willen bereiken via veel verschillende touchpoints.

 

We staan met ruim 55 digital rockstars en ons Snakeware DXP graag voor u klaar om u verder te helpen met uw digitale transformatie vraagstukken. Om u te ondersteunen in het behalen van meer resultaat, hogere merkbekendheid en betere klantretentie.

 

Op zoek naar het beste Digital eXperience Platform? Neem contact met ons op.