Samen offline en online bouwen aan de toekomst

Opdrachtgever Friso Bouwgroep B.V.
Sector B2B
Services UX/UI design Content strategy Front-end development Strategie Back-end development SEO Snakeware.Cloud

De uitdaging

Friso Bouwgroep is door de jaren heen gegroeid. Bij Friso Bouwgroep kan je terecht voor veel verschillende disciplines binnen de bouw. Al deze disciplines zijn ondergebracht in een aantal werkmaatschappijen en iedere werkmaatschappij heeft zijn eigen deskundigheid en specialisme. Zo valt onder andere Jurriëns Noord, gespecialiseerd in renovatie en restauratie, onder Friso Bouwgroep en verzorgt dochteronderneming HoukeSloot prefab houtskeletbouw. 

 

Friso Bouwgroep wil ook online verder bouwen en haar online zichtbaarheid en vindbaarheid, zowel corporate als voor al haar disciplines, vergroten bij relevante doelgroepen om de positionering over de volle breedte te versterken. Dit met als doel zo uiteindelijk meer projecten te realiseren.  

De website zal het gevoel van ‘trots’ moeten gaan versterken bij onze medewerkers.

Frisonet

Naast de website heeft Friso Bouwgroep Snakeware gevraagd om Frisonet te bouwen. Met dit extranet is er een centraal platform aanwezig waarbij medewerkers van verschillende diciplines makkelijk van elkaar op de hoogte zullen blijven.  

Frisonet zal in hetzelfde platform als de website draaien waardoor content door de redactie goed kan worden verzorgd en eenvoudig kan worden gedeeld over beide omgevingen. Frisonet is op basis van single sign-on. Zodra een medewerker met zijn computer op het netwerk van Friso inlogt, wordt hij ook automatisch ingelogd op het extranet.  

Over opdrachtgever

Friso Bouwgroep staat bekend om hun veelzijdige vakmanschap. Door korte lijntjes, aanpakken en gedrevenheid zijn zij al 75 jaar een bouwbedrijf waar je op kan bouwen. Friso Bouwgroep heeft zeven vestigingen in Friesland, Groningen, Flevoland en Gelderland en ruim 550 medewerkers in dienst.

Resultaat

Waar alle werkmaatschappijen die onder Friso Bouwgroep vallen eerst een eigen domein hadden is nu een corporate website gebouwd waar alle werkmaatschappijen en hun vakgebieden onder vallen. Op de projecten pagina van Friso Bouwgroep is een duidelijk overzicht met filter ingebouwd die voor elk vakgebied een symbool en kleur aangeeft. Hiermee hoeft de bezoeker niet meer van tevoren te bedenken welke werkmaatschappij de bezoeker eigenlijk naar op zoek is. Bij Friso Bouwgroep komen ze direct goed terecht.

Meer weten?
CCO
Ate van der Meer
Rockstars
CDO
Toine Dinkelberg
Senior Information Analyst
Rob Douma
Online Marketeer
Adi Mlivić
Technical Manager
Martijn de Vries
Senior Software Architect
Erwin Keuning
Creative Director
Jan Hein Plinsinga