Fortadio kiest voor Snakeware als strategisch partner in recruitment marketing

Sneek, 23 juni 2025 – Het snelgroeiende lifttechniekbedrijf Fortadio uit Lemmer zet een nieuwe stap in haar groeistrategie. Om de toestroom van technisch talent te vergroten, kiest het bedrijf voor een intensieve samenwerking met Snakeware, tech focused digital agency uit Sneek. De samenwerking richt zich op het opzetten van doordachte, proactieve recruitment campagnes, onder leiding van Naomi de Jong, digital marketing consultant bij Snakeware. 

 

Fortadio is dé specialist in onderhoud en modernisering van liften, met klanten door heel Nederland. Het bedrijf werkt merkonafhankelijk en is een gewaardeerde partner voor diverse fabrikanten. De organisatie staat bekend om haar diepgaande vakkennis, oplossingsgerichtheid en klantgerichte aanpak. Maar met een toenemende vraag naar technisch personeel, is het aantrekken van gekwalificeerde liftmonteurs en werkvoorbereiders een cruciale uitdaging geworden. 

 

Daarom heeft Fortadio gekozen voor Snakeware, een bureau dat zich de afgelopen jaren heeft bewezen als autoriteit in digital en recruitment marketing, met succesvolle campagnes voor klanten in zowel de techniek- als dienstverlenende sector. Met het oog op duurzame groei is besloten om recruitment marketing structureel te verankeren in de bedrijfsstrategie. 

 

“De arbeidsmarkt is krap, zeker in techniek. Met Snakeware halen we niet alleen een kennis partner en creatief bureau in huis, maar ook een partner die snapt wat er speelt in onze branche,

aldus Theo Holtrop, directeur van Fortadio.

We willen niet wachten tot sollicitanten ons vinden, we willen ze actief benaderen met een verhaal dat raakt. Snakeware helpt ons om dat verhaal krachtig en relevant over te brengen op elk kanaal en met de juiste tone of voice.

 

Naomi de Jong, verantwoordelijk voor de strategie en uitvoering van de campagnes:

Fortadio is een snelgroeiend bedrijf met een duidelijke DNA. Maar bij uitbreiding komen ook uitdagingen kijken: want hoe blijf je kwalitatief en passend personeel aan jezelf verbinden? Dat begint bij de juiste aanpak, combinaties en een passend onderscheidend concept waarmee de doelgroep wordt aangesproken. Hoe? Door middel van (doelgroep)onderzoek, analyse, een krachtige doorvertaling van het concept en de verspreiding via de juiste kanalen. We gebruiken o.a. Indeed, Google Jobs, Meta en LinkedIn Advertising om (latent) werkzoekenden te activeren, mét het juiste verhaal natuurlijk.

 

De eerste concepten van wervingscampagnes staan klaar om mee te starten en richten zich op monteurs die meer vrijheid, waardering en doorgroeimogelijkheden zoeken. Ondertussen zorgt Snakeware voor alle nodige optimalisaties van de website. Later volgen campagnes voor andere functies binnen het bedrijf. Snakeware verzorgt de volledige funnel: van doelgroepanalyse tot concept, campagne opzet/beheer en optimalisaties voor de website. 

 

Deze samenwerking onderstreept de ambitie van beide partijen: Fortadio wil verder groeien met de juiste mensen aan boord, Snakeware laat zien hoe het op strategische wijze en middel kennis, ervaring en onderzoek plus de inzet van de juiste techniek en platformen om bedrijven en organisaties helpt om die groei waar te maken.