
Snakeware en OZ-Hami bekrachtigen strategisch partnership voor vijf jaar
Na succesvolle POC start uitrol volwaardige B2B-webshop voor internationale bloemen- en plantenhandel
SNEEK – Snakeware en OZ-Hami hebben een strategische samenwerking voor de komende vijf jaar officieel vastgelegd. Na een succesvol afgeronde Proof of Concept (POC) en intensieve gebruikersonderzoeken zetten beide partijen in 2025 de volgende stap: de ontwikkeling en uitrol van een volwaardige, B2B-webshop voor de internationale bloemen- en plantenhandel. Het partnership werd recent bekrachtigd met een handtekening van de directie van OZ-Hami en Snakeware.
De POC, die in 2025 werd afgerond, vormde de basis voor deze langdurige samenwerking. In nauwe samenwerking met een geselecteerde test- en referentiegroep van klanten is de mobiele B2B-oplossing gevalideerd op gebruiksgemak, snelheid en performance. De resultaten bevestigden dat de gekozen aanpak niet alleen technisch robuust is, maar ook daadwerkelijk aansluit bij de dagelijkse praktijk van bloemengroothandels en bloemisten wereldwijd.
Van POC naar future proof platform
In de volgende fase bouwen Snakeware en OZ-Hami samen verder aan een schaalbare en toekomstbestendige B2B-webshop. Daarbij werkt Snakeware nauw samen met Koper IT, de backoffice- en integratiepartner van OZ-Hami. Met slimme API-koppelingen met de systemen van Koper IT wordt een sterk vereenvoudigde, flexibelere architectuur gerealiseerd, een platform dat sneller kan inspelen op veranderingen in de markt en dat tegen lagere kosten.
“Door technologie, data en gebruikersinzichten te combineren, realiseren we samen met OZ-Hami een B2B webplatform die echt het verschil maakt,” zegt Ate van der Meer, CCO van Snakeware. “Sneller, slimmer en simpeler werken staat centraal. Met deze aanpak bouwen we een platform dat niet alleen vandaag presteert, maar ook klaar is voor de toekomst.”
Resultaatgericht en kostenbewust
De nieuwe B2B-webshop stelt OZ-Hami in staat om klanten wereldwijd een intuïtieve bestelervaring te bieden, met realtime inzicht in assortiment, beschikbaarheid en logistiek. Dankzij de directe integratie met warehouse- en backofficesystemen ontstaat een efficiënt end-to-end proces, van bestelling tot levering, met aantoonbare performancewinst en lagere operationele kosten.
Ook OZ-Hami ziet het partnership als een belangrijke strategische stap. “De POC en de samenwerking tot nu toe hebben ons overtuigd van de kracht van Snakeware als tech focused digital partner,” aldus Ruben Sicking, directeur van OZ-Hami. “Samen bouwen we aan een toekomstbestendig platform dat past bij onze ambitie om klanten wereldwijd optimaal digitaal te bedienen, eind 2026 gaan we dit volledig in productie nemen.”
OZ-Hami benadrukt dat Snakeware naast een sterke tech partner vooral ook de moeite neemt om zich écht te verdiepen in OZ-Hami en haar klanten. Die gedrevenheid om klantbehoeftes te begrijpen en te doorgronden, helpt om de webshop gezamenlijk naar een volgend niveau te brengen.
Langdurige samenwerking
Met het vijfjarige partnership onderstrepen Snakeware en OZ-Hami hun gezamenlijke ambitie om de digitale standaard in de bloemen- en plantenbranche verder te verhogen. De komende jaren wordt het platform continu doorontwikkeld op basis van data, gebruikersfeedback en nieuwe technologische mogelijkheden.
Meer informatie
www.oz-hami.nl
Over OZ-Hami
OZ-Hami is de drijvende kracht achter de internationale bloemenexporteurs OZ Export en Hamifleurs, die samen meer dan een eeuw ervaring in de wereldwijde bloemenhandel vertegenwoordigen. Met de ambitie “To Flower the World” levert OZ-Hami bloemen aan klanten in meer dan 60 landen.
