Verken de kracht van diverse content in marketing

Neem contact op

Hoe je goede content creëert

Goede content informeert, inspireert en spreekt de lezer aan. Je wilt dat de lezer de meerwaarde gaat inzien van jouw bedrijf en voldoet aan hun behoeften. Daarnaast is het belangrijk om impact te maken met de boodschap die je verspreidt. Zorg ervoor dat de lezer of kijker betrokken raakt bij jouw verhaal door gebruik te maken van ‘power words’. Woorden die impact maken. Woorden zoals ‘snelheid’, ‘geld’ of ‘risico’.

 

We geven jou 3 extra tips om goede content te creëren:

 

Spreek de lezer of kijker aan met de juiste tone of voice.

Bepaal of een informele of juist zakelijke boodschap past bij het onderwerp en de lezer of kijker.

 

Maak je content gemakkelijk te scannen.

Gebruik tussenkopjes, opsommingen en links om te zorgen dat je content er aantrekkelijk uitziet.

 

Creativiteit en moeite lonen!

Laat je ideeën de vrije loop nemen en steek moeite in je content. Daarmee maak je iets unieks dat de lezer of kijker aanspreekt.

Definitie van Content

Content is een begrip dat veel wordt gebruikt in de marketing- en communicatiewereld. Bij het woord content denk je al gauw aan online uitingen zoals webteksten of afbeeldingen en video’s op social media. Maar een advertentie in een bushokje is eigenlijk ook al een vorm van content. Content is in de marketingwereld inhoud. Dit kan inhoud zijn van een blog, een website, een evenement of bijvoorbeeld een video. Ze bestaan uit tekst, beeld en geluid of een mix daarvan.
Ontdek cases
illustr_content@2x

Een contentstrategie is een goed idee

Content is king. En veel meer dan ‘een communicatie-uiting’. Met je content wil je een belevingsgevoel creëren, een expertise delen, promoties snel bij je klant brengen en ga nog maar even door. Een goede contentstrategie is deel van je externe branding. Een contentplan helpt je om je doelen, inhoud en kanaalkeuze duidelijk voor ogen te krijgen en de juiste call-to-action (CTA) daarvoor te kiezen. 

De eerste stap is het analyseren en updaten van je bestaande content. Daaruit leer je al welke content goed werkt bij de lezer of kijker. Hier kun je relevante zoekwoorden uit halen die je helpen om nieuwe content te creëren. Beslis daarna welke content je via welke kanalen wilt verspreiden en wie verantwoordelijk is voor het creëren en verspreiden ervan. De laatste stap is het opstellen van een jaarplanning met bijvoorbeeld thema’s, waarin staat welke content wanneer wordt gedeeld. 

Zelf doen of uitbesteden?

Content creëren, plannen en verspreiden vanuit een opgestelde contentstrategie met bijbehorende jaarplanning kost veel tijd en inspanning. Wij kunnen jou ondersteunen en adviseren bij alle stappen in het proces. Samen met jou kijken we naar de juiste middelen en bepalen we welke kant je met jouw contentstrategie op wilt.

 

Neem vandaag nog contact met ons op. We bespreken dit graag met je.