Generative Engine Optimization *(GEO)* uitbesteden

Generative Engine Optimization (GEO) uitbesteden

Wil je kijken of je het beste haalt uit je vindbaarheid in AI? Investeer je nog niet in GEO, maar heb je net als wij veel vertrouwen in de toekomst van AI? Lees dit artikel verder en ontdek hoe we jouw organisatie een boost kunnen geven met onder andere de vindbaarheid in LLM’s.

Het 'nieuwe' zoeken: Wat er verandert en hoe je hier op in speelt

Het zoekgedrag online is in de afgelopen tijd enorm veranderd. De klassieke manier van SEO is niet langer voldoende om optimaal gevonden te worden. Word jouw website online eigenlijk wel gevonden? Ben je met jouw website klaar voor de toekomst? Je bent niet de enige. Door de enorme verschuiving in het zoekgedrag kijken veel organisaties of ze de juiste stappen ondernemen om zichtbaar te zijn bij concrete, relevante vraagstukken binnen de doelgroep. Dat is slim, want het regelmatig herijken van de contentstrategie is een belangrijk onderdeel van het verbeteren van de online aanwezigheid.

vindbaar op google

De voordelen van gevonden worden met GEO

AI heeft enkele jaren geleden voor flinke opschudding gezorgd. Niet alleen kun je AI gebruiken om je werk efficiënter en sneller te doen, maar ook de vindbaarheid wordt steeds belangrijker. Bij veel organisaties is GEO-traffic een belangrijke bron van websiteverkeer en conversies.

 

Door veel aandacht te geven aan het optimaliseren van je content in Google Gemini, ChatGPT en andere Large Language Models, zorg je nu en in de toekomst voor meer relevant verkeer naar je website. AI begrijpt dan wat je organisatie doet, waar je expertise zit en hoe je goed kunt aansluiten bij de vraagstukken die in de markt actueel zijn.

seo strategie

De impact van GEO op onze opdrachtgevers

Gelukkig hebben we bij Snakeware al vroeg ingespeeld op het vindbaar maken van onze opdrachtgevers met behulp van GEO. Daardoor hebben we voor onze opdrachtgevers al mooie stappen gezet in de online vindbaarheid. Bovendien dragen we niet alleen bij aan de zichtbaarheid en klikken vanuit de verschillende LLM’s, maar we hebben ook kwalitatieve conversies gerealiseerd via verkeer dat uit AI afkomstig was.

vindbaar op google
Beter gevonden worden in AI?
Scan aanvragen

Beter gevonden worden in AI?

Heb je interesse? Neem contact op met Christiaan Visser. Samen met jou ontdekken we graag wat GEO-optimalisatie kan opleveren voor jouw organisatie.

Waarom GEO onmisbaar is in je marketingstrategie

Investeer je weinig tot niet in je online marketingstrategie? Stilstand is achteruitgang. Nieuwe AI-tools en slimme zoekmachines vragen om een andere benadering dan de traditionele. Zonder GEO-vindbaarheid mis je een doelgroep die via deze tools relevante vragen stelt. Het investeren in GEO-optimalisatie is ook relevant voor andere kanalen. Door doelgerichte content te schrijven op basis van de zoekvraag profiteer je niet alleen met GEO van de effort, maar kun je ook andere kanalen effectief inzetten bij het promoten van je organisatie.

GEO-audit? Neem contact met ons op

Wil je weten of jouw website al klaar is voor AI en generatieve systemen? Vraag de GEO-audit aan. Tijdens de audit controleren we hoe je vindbaarheid is in generatieve AI-modellen en analyseren we hoe je content hierop is afgestemd. Vervolgens bespreken we de verbeteringen die we zien om GEO optimaal in te zetten als online kanaal.