Zoekmachine adverteren (SEA)
Heb je behoefte aan meer relevant bezoek op je website? Wil je adverteren in zoekmachines, maar weet je niet waar je moet beginnen? Of heb je al een Google Ads campagne en wil je deze optimaliseren? Er worden dagelijks miljoenen zoekopdrachten uitgevoerd op verschillende zoekmachines. Ruim 95% van de zoekopdrachten in Nederland gaat via Google.
Het advertentieplatform Google Ads is dan ook het grootste online advertentieplatform in de wereld. Zoekmachine adverteren, ook wel SEA genoemd, is de manier om je doelgroep te bereiken en relevant bezoek naar je website te trekken.
Duizenden potentiële klanten liggen binnen handbereik, één klik verwijderd van een bezoek aan je website.
Bereik jouw doelgroep met SEA
Google Ads stelt je in staat om doelgericht je doelgroep te bereiken. Mits de campagnes goed zijn ingesteld, worden advertenties alleen getoond aan bezoekers die geïnteresseerd zijn in wat je te bieden hebt.
Bij een goede campagne zijn relevante zoekwoorden geselecteerd en sluiten de advertenties naadloos aan op de zoekvraag van de zoekmachinegebruiker.
Overigens betaal je pas wanneer de bezoeker op je advertentie klikt. Bovendien stel je zelf een maximaal budget in, zo betaal je nooit meer dan aangegeven.
Voordelen van zoekmachine adverteren
Zoekmachine adverteren (SEA) heeft vele voordelen:
- Je advertenties zijn na enkele minuten al zichtbaar
- Je bepaalt zelf je budget, zo houd je altijd volledige controle over de uitgaven
- Je betaalt alleen wanneer er op je advertentie wordt geklikt
- Je bepaalt zelf welke kosten per klik (CPC) je hanteert
- Je trekt alleen relevante bezoekers aan d.m.v. gerichte advertenties
- Je kunt direct de resultaten analyseren en bepalen welke advertenties winst opleveren