Hoe maak ik een gepersonaliseerde autoreply mail?

Op de servicedesk krijgen we regelmatig de vraag of de automatische reply mail van een formulier ook gepersonaliseerd kan worden. Het grote voordeel van een gepersonaliseerde mail is dat je de invuller van een formulier extra informatie mee kunt geven, zodat hij of zij alle informatie overzichtelijk in één mail heeft.

 

Hieronder de stappen om de autoreply mail samen te stellen.

 

Stap 1

Vink in het formulier dat je aan het bewerken bent aan welk e-mail adresveld gebruikt kan worden als reply to mailadres.

 

Stap 2

De optie CC naar invuller is nu niet meer grijs en kun je aanvinken om ervoor te zorgen dat de invuller van het formulier een mail kan ontvangen. Als je wilt dat er ook een mail naar een mailadres binnen je organisatie wordt gestuurd vink dan ook de optie E-mail versturen aan en vul één of meerdere mailadressen vak: Ontvanger(s) van de reacties.

 

Stap 3

Vul aliassen in bij de velden die je wilt gebruiken in de autoreply mail.

 

Stap 4

Stel daarna je gepersonaliseerde autoreply mail samen op basis van de door jou aangemaakte aliassen

 

Stap 5

Publiceer het formulier bij structuur en inhoud en test door het formulier zelf even in te vullen hoe je autoreply mail eruitziet.